19. december 2007

Indlæg nr 100 - Hold da op...

Hovsa - så er man pludselig nået til indlæg nr 100 - utroligt faktisk.

Jeg har fået pakker - mange pakker idag.

Fra USA (med en ekstra lille hilsen fra Toldvæsenet) kom 4 bøger som jeg har ønsket mig meget længe. Det er nogle af guld-værkerne fra Zimmermann og Swansen.


Så der skal læses her i juleferien - for dette er nemlig RIGTIGE bøger - altså med en hel masse tekst og ikke en masse opskrifter. Der er gode fortællinger blandet ind også.


Da jeg kom hjem sent i aftes, lå der også en hilsen fra England - sendt med anbefalet post - Harmony Wood Options fra Knitpicks - så nu kan jeg også strikke med træpinde med et sådan sæt: De er så fine, så fine. Jeg har købt både sættet og de tynde strømpepinde - de tykke er endnu ikke tilgængelige i Europa endnu - og dem gider jeg altså ikke betale told af.


Strik - næææææ - ikke meget - jeg får mest strikket sokker og så leget lidt med de tredimensionelle tørklæder i Knitting New Scarves. Men det er også sjovt.

Turen i Oslo var dejlig. Jeg fik besøgt familie i Asker - tæt ved Fornebu, hvor Telenor har sit domicil - og det var en pragtfuld oplevelse.

Vi fik diskuteret mangt og meget, fra ærlighed til sårbarhed, fra ægthed til falskhed. En aften jeg sent vil glemme - og vil glæde mig til at gentage en gang i fremtiden enten der eller her.

En ting ved jeg: Rigdom er noget man søger i sit og andres indre - det findes ingen andre steder.

1 kommentar:

strikkeforsker sagde ...

Lækre indkøb, dem har skal jeg vist have studeret nærmere om ikke så lang tid ;-)
Nemlig, rigdom er ikke penge, men at have den slags familie og venner.

God Jul og så ses vi snart!