3. marts 2008

Gale spinderier og japansk nørkleværk

Så blev biblioteket igen udvidet. Det sker jo jævnligt...

Denne gang blev det 3 japanske strikkebøger - på japansk!!


Japanerne er kendt for at kombinere mønstre på en helt anden måde end vi gør i Europa. Det er meget utraditionelle kombinationer af snoningsmønstre og hulstrik. Og så er der detaljer og detaljer og detaljer - Pragtfuldt. Det er typisk japansk, at det gerne må tage uendelig lang tid at arbejde med alle finesserne. Det er detaljerne, der tæller. Strik lige efter mit hovede :-)

Bøgerne er købt på YesAsia. Det gik let og smertefrit. Forsendelsen er gratis (eller nok rettere indregnet i bøgernes pris) og da bøgerne var afsendt fra Tyskland, så blev de ikke momsbelagt af tolden.

Det er klart ikke den sidste gang, jeg køber bøger derfra. Det tog godt en måned fra bestillingsdato til leverancedato - men det er ok.


Det andet bidrag til biblioteket er Intertwined - en gal spindebog - som Birthe P på sin blog gjorde mig opmærksom på

Den er helt fantastisk og meget inspirerende, selvom mange af garnerne nok er mere skulpturelle end anvendelige. Men jeg tror de kan være sjove at bruge i noget vævning. Måske skal jeg alligevel til at kigge på vævning....

Bogen ligger her ovenpå klargjorte håndfarvede merinofibre, men da de er mørke og lyset er dårligt, må I nøjes med at forestille jer dem .

Ingen kommentarer: