2. januar 2009

Julen slut og strikkeriet godt igang

Så kom julen ud af stuen - dvs. jeg leder stadig efter dette ene stykke julepynt, jeg har glemt at pakke ned. Det plejer jo først at blive opdaget godt inde i januar.

Efter nogle effektive timer i formiddags - resten af familien sov længe - blev det tid her i eftermiddag til at sætte mig nogle velfortjente timer og svinge pindene.

Så jeg har fået strikket et godt stykke på Moni fra Garngalleriet - http://www.garngalleriet.dk/moni.html - i lilla farver. Birthe sendte den til mig før jul og det var lidt spændende, for jeg havde kun valgt 4 garner ud, og der indgår 17 i min version. Birthe havde frit spil til at blande dem og overraske mig.

Jeg er meget begejstret - og glæder mig til at vise den frem. Billedet giver kun indtryk af struktur - ikke farverne. Kunstigt lys og mobil er ikke de bedste venner :-). Det er jo ligefrem umuligt at se, at de viste farver er lyng, blomme, mørk lilla, lidt pink og lidt lime.


Derudover har jeg også fået gang i en Falkenberg inspireret retrille jakke - strikket af shetlandsuld - dels ensfarvet - dels multifarvet/håndfarvet. Ideen kommer dels fra Mermaid modellen, dels fra PingPong - og så ellers tilpasset min egen kropslængde (mange jakker er nemlig ofte for korte til mig)

Ingen kommentarer: