3. januar 2009

Sælhunde og snothvalpe

Det er hvad hjemmet består af idag. To storhostende hedehuser (ikke mig) - de lyder begge som sælhunde - og så er de snottede og har 39+ i feber begge to.

Mig - næææææ - jeg fejler intet - sikkert takket være pensionistvaccinationen i oktober :-). Men vores tur på restaurant i aften er aflyst og erstattet af 2 liter is, varm solbærsaft og chips........

Mon der så er noget ordentlig strikketv - eller skal jeg igang med at forbedre min rekord på strik?

Jeg forsøger mig med strik på tid - antal masker strikket på 3 minutter - og status er lige nu:

  1. silkeuld og p 3.75 - 171 m på 3 minutter - garnet er lidt klæbrigt og ikke let at strikke hurtigt i

  2. shetlandsuld og p 3 (harmony knitpicks) - 206 m på 3 minutter - men jeg er sikker på at det kan gøres endnu hurtigere - sokkegarn og p 2½-3 må være det ideelle for mig - det skal prøves en dag, når jeg har det rette projekt

Verdensrekorden indehaves af en hollænder og er på 261 m på 3 minutter - så jeg nærmer mig da :-)

1 kommentar:

Ditte sagde ...

Hej Dorthe. Godt nytår.
Du er da ok hurtig. Men verdensrekorden er jeg sikker på, at vores allesammens Hanne var i besiddelse af. Den blev bare ikke målt. Jeg kunne ihverttilfælde blive helt forpustet af at se hende strikke. Engang imellem blev man helt bekymret for, om der mon ville gå ild i træpindene.
Knus Ditte