6. januar 2009

Årets bedste lydbog

Ja,ja - jeg ved godt det er tidligt på året, men det er 4 lydbog, jeg netop har afsluttet her i nat. Og den slår alt, hvad jeg længe har hørt

Det er Paul Smiths roman Mordet på imamen - indlæst af Paul Becker.


Det er den første filosofiske krimi, jeg har hørt og læst i mange år (kan faktisk kun komme på Joannas Grav - en Morse krimi, der bare var lidt i samme retning).

Ikke nok med en god krimi, men man bliver også meget klogere på Islam - de mange retninger og filosofier - set i forhold til både Kierkegaard, Nietzsche, Popper og generel lutheransk filosofi. Det lyder godt nok for viderekommende, når jeg selv læser, hvad jeg har skrevet - men det er det altså ikke.

Den er både morsom og meget meget lærerig. Der er nogle fantastiske dialoger og historiske skildringer, selvom bogen foregår efter fødslen af Knud Vestergaards Muhammedtegning

Jeg kan kun anbefale den. - og du kan låne den lige her:

3 kommentarer:

IF Stjernen sagde ...

Den er hermed reserveret - lyder spændende :-)

Pia sagde ...

Tak for tippet, Dorthe... den er lige bestilt. Herligt med en boganmeldelse.. især når vi åbenbart har nogenlunde samme smag :-)
Knus fra PiaT-Malmö

Anonym sagde ...

Jeg skriver fordi jeg lige har lavet en hjemmeside der kunne være relevant for rundtombogen.dk.
For nyligt ledte jeg selv efter en lydbog til download. I den forbindelse kiggede jeg rundt på danske og engelske sider om lydbøger.

I den forbindelse synes jeg at der manglede en hjemmeside, der kunne lede folk igennem verdenen af lydbøger online. Da jeg ikke kunne finde den, lavede jeg den.
Lydbøger ligger første version af dette. Lige nu er det mest en oversigt over de forskellige hjemmesider. I længden skal det udvikles til en portal for lydbøger. Et sted med mulighed for kommentarer, anmeldelser og mange andre features.

Som en del af udviklingen, vil jeg meget gerne sprede kendskabet til siden. Derfor ville jeg blive glad hvis du ville linke til siden fra din blog.

Hilsner
Peter