3. maj 2007

HOV - allerede maj?????
hvor blev tiden dog af? Jo ser I. Den blev skam brugt ganske fornuftigt. Jeg har været på ferie, lang ferie og god ferie. 2 dejlige uger på Gran Canaria med 28-30 grader i dagtimerne og 18-20 om natten. Hold da op, hvor var det svært at komme i seng. Lune nætter er nu pragtfulde at strikke i.

Jeg klarede mig uden maske for ansigtet, men måtte dog bære tørklæde næsten hele tiden - faktisk et underholdende (og skulle man tro de forbipasserende også et iøjnefaldende) syn, når jeg lå på stranden i bikini og med hovedet pakket ind. Det gjorde jeg dog kun en enkelt gang, at være på stranden var alt for provokerende for min trigeminus neuralgi.

Strikkemæssigt har det været en rimelig ferie.
  • Slå Om er færdig, syet sammen (2 gange endda - fjolset kiggede ikke efter og syede de to forstykker sammen første gang) og nu overvejer jeg så, om ikke jeg skulle lave ærmer også. Vi tænker lige lidt, mens vi bruger den som den er her i sommer.
  • ZigZag fra Isager: Endnu en model i en variation over dette mønster og denne gang i Opal Petticoat Cotton. Der mangler 30 pinde og hals/ærmekanter - så det kan ikke vare længe, før den kommer på FO listen også
  • Benvarmere i Feelings til Lin (flyvestrikketøj) er det blevet til 1½ af, der må et par bilture til, før den sidste bliver færdig.

og så blev der læst bøger i stor stil:

  • Jonathan Strouds Bartimæus Sagaen: Ganske munter fantasy trilogi. Der er nogle hylemorsomme kommentarer (noter) undervejs af djinnien Bartimæus, som har et ganske ejendommeligt syn på tilværelsen og andre mennesker.
  • Lars Henrik Olsens: Gudernes skæbne. Kan man lide Erik Menneskesøn som jeg, så skal man altså også have sidste (uigenkaldeldeligt sidste) bind i serien med. Fantastisk skrevet og mange tanker kredser efterfølgende omkring verden som den er i dag med terrorisme, religionskrige og lignende
  • Stieg Larson: Mænd som hader kvinder. FANTASTISK bog- intet mindre. Desværre er forfatteren død. Han nåede kun at skrive 3, hvoraf der stadig mangler oversættelse af den sidste til dansk. Det er en af de bedste bøger, jeg nogensinde har læst og jeg kan næsten ikke nære mig for at liste ind på Lins værelse og stjæle 2. bind, som hun er midt i. Det er ulideligt at vente på den

Billeder har jeg da også lidt af, bare ikke hovede til at sætte dem ind i dag. Trigeminus har sat sit grimme fjæs frem igen, og det koster alt alt for meget energi, så jeg sidder bare stille og er til.

I morgen går turen til Harlev til strik-in med en dejlig masse quinder. Jeg glæder mig - det bliver godt at komme ud og tænke på noget andet. Jeg har pakket strikkekurven med Lavolds Honey, Zigzaggen og skal nok også have Mermaiden med, så må det vist også være godt - eller skulle man lige snige lidt noro med også? hmmmmmmm

Ingen kommentarer: