11. november 2007

Nu mangler du jo kun kanten....

sagde flere til mig - og ja - 8 pinde retstrik, og så var Gloria's krop færdig.


Men 5600 m - er I klar over, hvor lang tid det tager - og hvor lang tid det så også tager at lukke 700 m af igen. For pokker da ... Og så er jeg lige nu i tvivl om, hvorvidt jeg har lukket lidt for stramt af - men nu har jeg gjort det - efterladt 1 m ekstra tråd og så må jeg se, når den bliver syet næsten sammen, om jeg lige skal pille aflukningen op igen og gøre denne om - det er jo en bagatel - dog af de større


Men nu er jeg klar til ærmerne - altså næsten - for jeg skal jo lige have syet skuldersømmene sammen først, så ærmerne kan blive strikket i oppefra. OG det bliver altså IKKE idag - nu tror jeg kun, jeg magter at strikke sokker resten af dagen.



Ellers kører elevatoren kraftigt med humøret - men en god lang weekend med 12 andre spindequinder i en spejderhytte gør, at man ikke kan være i dårligt humør.

Tænk jer, der var en tyndt-garn konkurrence og vinderen blev Janne - som spandt uhyggeligt tyndt (over 4300 m pr 100 gr). Stik den, siger jeg bare - det var der jo iøvrigt ikke nogen andre, der kunne komme i nærheden af. Næstbedst lå på omkring 2000 m - kan ikke lige huske tallet.

Vi havde også lodtrækning i vores gruppe om en lækker transportabel Kromski rok fra Garngalleriet. Den heldige vinder blev Marianne - som i øvrigt forlod spindetræffet med kommentaren "Juleaften - go home".

Iøvrigt kan Kromski rokken klart anbefales - den er af yderst god kvalitet og dejlig at spinde på.

Ingen kommentarer: