24. februar 2007

Istapper mellem tænderne
er det billede jeg forventer at se, når jeg kigger mig selv i spejlet. For pokker hvor er her koldt. Vi har omkring 16-17 grader i hele huset og er klædt på, så vi ligner Michellinmandens kernefamilie. Eller rettere: Jeg ligner Michellinmandens kone og de to andre slanke personer ligner blot normale danskere :-).

Fjernvarmen forsvandt i Aalborg i nat og selvom det skulle være på plads nu, så kan vi ikke få cirkulation i radiatorerne - til trods for udluftning (hvilket nu ikke var nødvendigt), så jeg forventer, at de endnu ikke har fået ordentlig gang i alle pumper endnu.

Men det betyder jo, at stuen er lukket område - det er umuligt at holde 45 kvadratmeter opvarmet med stearinlys, så køkkenet er stedet hvor vi sidder - og vi overvejer stærkt at give os til at bage et eller andet - bare for at få overskudsvarmen fra ovnen.

Jeg blev også idag forhindret i at køre ned til Hanne på grund af vejret. Der er isslag i stor stil. I morgen MÅ det da lykkes.

Nå men så må man jo strikke og surfe lidt. Det bliver jo altid lidt dyrere (for mig i hvertfald) og gode råd om at tape visakortet fast et utilgængeligt sted hjælper mig ikke, jeg kan huske alle koderne uden ad.

Inspireret af Anni's smukke blog, fik jeg pludselig en ubændig trang til FairIsle bøger og tilsvarende, så jeg har bestilt både Poems of Color og Art of FairIsle Knitting hos PM Woolcrafts. Kig efter Annis smukke fairisle cardigan - hele 10 farver - virkelig smuk. Jeg håber at få den at se i virkeligheden en dag.

Og så strikker jeg som en gal for at få Danbyholm færdig - mangler kun ganske lidt - 5 cm på kraven. Men jeg har lovet mig selv, at jeg ikke går igang med næste projekt, før jeg har samlet trøjen, så i aften kan jeg sikkert starte på noget nyt - sikkert en Mermaid i originalt garn men egen farvekombination tror jeg. Fair Isle skal nu have lov at vente, til jeg får bøgerne.

Vi fik til morgen fat i gutten, som torpederede Kims bil med sin snerydningsmaskine i torsdags. Han vedkendte sig fejlen og Kim fik en rigtig god snak med ham. Det viser sig at han har et lille firma, som ordner haver, rydder sne, etc for folk, og han ville have 4-500 kr pr. år for at fjerne sne uden for vores hus. 400 hvis vi kunne få flere naboer med på den. Så jeg er bare klar til at stemme dørklokker. Tænk jer - for prisen på ½ ngl Noro Kureyon pr måned, kan man få adskillige timer årligt til at strikke i - og man får ikke engang ømme albuer af at kæmpe med ujævnt fortov mod en sneskovl. JEG ER BARE MED PÅ DEN.

God lørdag til jer alle - endelig en ordentlig en af slagsen med både Matador og Barnaby (siger Lin)

Ingen kommentarer: