3. februar 2007

Kyndelmisse - gode tegn?
2. februar - kyndelmisse - dagen der giver varsler for resten af året... Godt nok er det gammel overtro, men jeg holder nu altid øje med 2. februar og gør hvad jeg kan for at gøre denne dag så god sm muligt.

Og jeg fik en bedre dag end jeg havde turdet håbe - så det må jo betyde, at året bliver godt :-)

Ny organisation og ny chef igen - men ikke noget dårligt - og de nye opgaver bliver præcis dem, jeg så gerne vil arbejde med, så det er godt. Og så en email fra Norge til direktørerne her i Danmark, hvor min personlige indsat bliver rost og fremhævet - det kan også få en til at svæve :-)

Jeg tror jeg har fået medicinen til at virke bedre - ihvertfald mod smerterne. Jeg starter dagen med en ordentlig cocktail og så går min dag faktisk helt godt - det giver god en del abstinenssymptomer om aftenen og dem kan jeg jo så selv bestemme om jeg vil udholde eller dulme.

Vejret igår var da også godt - sol, ikke meget vind og lidt regn - smukt. Så hvis resten af årets vejr skal tages efter varslerne på kyndelmissen, ja så passer det sikkert med advarslerne om global opvarmning og at vi får det varmeste år nogen sinde - så håber jeg bare, at det ikke bliver med megen blæst :-)

Positivlisten kommer denne gang til at dække både 1., 2. og lidt af 3. februar:
  1. Overstået IT-revision med flot og godt resultat - fedt at få ros og ikke mindst at folk sender rosen til cheferne også
  2. læse det meste af 3 strikke/spindebøger - til anmeldelse: Folk Vests, Handspinning the Old Way og Arctic Lace - iøvrigt alle tre gode investeringer - hvis man er mig :-)
  3. strikke et par sokker i Fortissima Evolution 10 den grønne fra Bendix garn. Lækkert garn og rigtig smukke farver.
  4. klargøre silke (silk hankies fra Birthe P - se under 7. januar) til spinding. Et virkelig hyggeligt arbejde
  5. bage brød til Frank og Fie kommer på besøg. De er vores genboer og Frank er en fantastisk kunstner. Vi gav Kim en af hans Arme Riddere (Don Quixote) skulpturer i gave, da han blev færdig
  6. Jeg er blevet søster til en PhD. Hvor er jeg dog stolt af Malene.
  7. Rydde op og gøre rent i stue og køkken, mens undulaten Gucci synger for mig - siddende oven på buret eller på min skulder og solen skinner ind af ruderne. Jeg har besluttet mig for, at vi har et diset solskin og ikke snavsede ruder.
  8. Spinde silke
  9. Strikke endnu en halv sok
  10. Nyde en flyvetur hjem fra Oslo sammen med Anders (Lins ene gudfar), som tilfældigvis var med samme. Hyggeligt, for det var nu længe siden, vi sidst har talt sammen alene to.
  11. Lytte til Stephen Booth: De ni jomfruer. Han er utrolig god til at beskrive mennesker og følelser, mens der kører både krimi og spænding for fuld skrue.
  12. Designe en næsten ankel lang vest efter japansk forbillede - til strikning i hør på strikkemaskine - den glæder jeg mig til at komme igang med. Inspirationen er hentet fra Folk Vests.
  13. Vågne stille til solens stråler og blive liggende og nyde morgenen .

Nåee - det var da ikke så dårlig en liste. Det er nu dejligt kun at remse alt det gode og positive op, så fylder det andet ikke så meget

Ingen kommentarer: