20. februar 2007

Mor, mor - han borede slet ikke
den virker slet ikke den her gang. I dag var jeg på smerteklinikken for første gang og blev underkastet akupunktur (eller måske aku-tortur?). Jeg er ikke i tvivl om, at det har en effekt - for pokker, hvor gjorde det ondt - helt ubeskriveligt. Så det sætter ihvertfald en reaktion igang - og lad os så håbe på, at den ender positivt.

Jeg har mod på flere behandlinger trods smerterne, så jeg skal afsted igen næste uge.

Ellers er det vinterferie i Nordjylland nu, og jeg har lagt en del af min afspadsering her, så jeg nyder timerne sammen med Lin og Kim (han har også haft et par dages ferie).

Og her til aften har vi lige brændt en mindre formue af - 14 dages ferie på Gran Canaria sidst i april - Åh det bliver dejligt - jeg satser på, at varmen gør mig rigtig godt.

I morgen går turen ned til Hanne - hvis ikke snestormen er for slem. Jeg håber, meteorologerne er lige så gode til at forudsige snestorme, som de var det for 1½ uge siden - snestormen blev til en smule fiste-regn - og det var da let at komme igennem.

Positivlisterne bliver lidt underlige, siden jeg nu er blevet så blog-doven, at jeg ikke skriver hver dag, så jeg vil nøjes med at skrive lidt om de nørklemæssige landvindinger den sidste uges tid.
  1. 3. par sokker i Fortissima Evolution 10 færdiggjort - nu gider jeg heller ikke strikke flere af dem - har nu 6 næsten ens sokker
  2. 1. sok i et toe-up sokkemønster (min gamle favorit) i en lækker pink/rødlilla opal, som jeg ikke kender navnet på, det var en kollektionsprøve
  3. Langærmet Sweetheart trøje (også kaldet zigzag blusen) - design Isager - færdiggjort. Strikket i en lækker Fortissima Cotton på p 3½
  4. Danbyholm påbegyndt - og ryggen næsten færdig.
  5. Købt masser af lækkert sokkegarn hos Bendixgarn
  6. Købt næsten lige så meget lækkert sokkegarn hos Markno - ja jeg er helt vild med sokkestrikning lige nu. Det får mig til at føle mig rigtig produktiv - da man bliver hurtig færdig og så er det let at have med. Har iøvrigt for 1. gang fået lidt 6-trådet også - spændt på om jeg gider dette tykke - jeg kan jo godt lide tynde sokker
  7. Købt silke, Pulsen Tweed 300, gimpenål på ophørsudsalg på Silkegården. - En herlig dag sammen med Jette A.
  8. Fået nye bøger (Silk Knits og Knitting from cuff to cuff) at bladre i
  9. Fået nye tidsskrifter (Interweave Knits spring 2007 og 2 numre af Creative Knitting fra Australien) at lade mig inspirere af.
  10. Monteret sokker i stor stil - hold da op, hvor kan man have mange par liggende i kurven med kun 2 ender at hæfte - det tager i snit 2 minutter og 15 sekunder at få hæftet de to ender, klippet enderne af, vende retten ud af sokken og parre sokkerne. Altså 4 minutter og 30 sekunder pr. par - hvorfor skal de mon så have lov at ligge så længe før man gider??

Kryds fingre for en manglende snestorm i morgen - god nat

Ingen kommentarer: