5. februar 2007

Stilledag
oven på en lang søndag... Ja jeg tog mig sammen idag og mærkede efter..... og blev hjemme fra job. Det var en god beslutning, kan jeg mærke.

Dagen igår indeholdt store oplevelser. Lin deltog i et stort anlagt danse/modeshow - Konfirmand 2007 og det gjorde hun virkelig godt. Jeg er nu temmelig stolt af min dejlige unge. Hun går ind i opgaverne med stor ilhu og flid - altid.

Lige nu sidder hun i stuen og skriver på sin nyeste stil "Tal pænt eller fuck af" - et essay over en artikel fra Nordjyske med heftige titel - om børn og unges sprog idag. Jeg er noget imponeret over den glæde, hun lægger for dagen, hver gang hun får en stil for. Et hvert emne er spændende og giver anledning til debat ved middagsbordet. Sådan husker jeg godt nok ikke min egen skolegang. Jeg tror aldrig jeg ligefrem har nydt at skrive en stil. Men det gør hun - og hun skal få al den opbakning vi kan give hende, for det er da lettere at komme gennem skolegangen, når det er sjovt :-)

Positivlisten siden lørdag formiddag siger:

  1. God og lang dejlig snak med Kathe
  2. strikker nu på 4. sok (ud af 6 mulige) i Fortissima Evolution - der kan jo blive 6 stk af to nøgler og endnu er der ikke to der er helt ens, men næsten. Mon ikke det skal lykkes at parre dem til 3 nogenlunde symmetriske par?
  3. Har lyttet Stephen Booths De ni jomfruer færdig - absolut anbefalelsesværdig
  4. Set danseshow - endda 2 gange - godt gået
  5. Nåede ikke bronzekampen i VM-herrehåndbold - det var midt i danseshowet men så istedet guldkampen.
  6. Haft en vidunderlig weekend sammen med Kim - vi har haft mange gode og stille samtaler - det har bare været godt
  7. Startet på et tørklæde i garnet fra et Fleece Artist kit (havde ikke lige lyst til vanter) i mønsteret Hydrangea fra bogen 200 Ripple Stitch Patterns - en herlig bog med ene zigzag mønstre til strik og hækling
  8. Har flyttet filer og kompileret CD til spindegruppen
  9. Har opdateret min nye MSN profil - den gamle gik i smadder og MSN-supporten vil ikke hjælpe
  10. Har fået bestilt tid på smerteklinikken
  11. Har fået vundet garn op til Bente B
  12. Har bestilt bøger til Bente B
  13. Har læst og anmeldt både Arctic Lace og Handspinning in the Old Way
  14. Har spundet godt halvdelen af mine silk hankies - en sjov metode, men den er hård ved hænderne, når man trækker fibrene ud i bånd til spindingen. Men flot bliver det.
  15. Opdateret strikkejournal
  16. Bestilt abonnement på Creative Knitting fra Australien
  17. Passet på mig selv og været min egen bedste ven :-)

Det var en lang liste denne gang - men den dækker også flere dage og det sidste punkt er nu det vigtigste :-)

1 kommentar:

Lone F sagde ...

Kære Dorthe,

Din indgangsvinkel til livet er inspirerende, og dine positivlister er et eksempel til efterlevelse.

Mange hilsner
Lone Frost
Silkeborg