16. oktober 2007

Teenager, traveture og Tivoli...
var de primære ingredienser i min dag idag. Jeg har været på endags shoppingtur til hovedstaden med Lin - og sikke en dag.

Vi tog det tidlige morgenfly og gik på DalleValle for at spise morgenmad - der har man jo direkte udsigt til Strikkeboden - og sikke en udsigt- han sætter jo ligesom de mange Noromodeller lidt i perspektiv.

København byder på mange fristelser, men ikke for en jysk teenager med stor prisbevidsthed. Så vi fik set meget, prøvet lidt mindre og købt lidt. Men det er dejligt at vide, at der ikke bare købes ind, men hver enkelt ting vurderes nøje i forhold til prisen (hun slægter vist sin morfar lidt på :-) ).

Rådhuspladsen er igen ramme om sjov kunst og lige nu er der fokus på affald i byen - eller ønsket om ikke at have noget sådan, så der er bygget maxiversioner af pizzakartoner, sodavandsdåser, tyggegummipakker ... Ganske underholdende, flot og godt lavet

Effektiv travetur gennem Strøget, Købmagergade, Kultorvet, Fiolstræde, Lars Bjørnsensstræde - ja I kender sikkert ruten - gav ømme fødder og knæ, så dagens sidste 3 timer inden togafgang mod Kastrup var for Lin lidt uoverskuelige - indtil jeg sagde, at hvis hun havde kræfterne, kunne vi da sætte os over i Tivoli og hygge os.


Sjældent har jeg set et ansigt stråle så meget. Fødderne var pludseligt ikke ømme mere og energien vendte tilbage for fuldt skrue.

Hele Tivoli er pyntet til Halloween og det var flot - se bare selv:

1 kommentar:

Anette sagde ...

Kære Dorthe & Lin.
Det lyder som om I har haft en god tur.
Jeg ved ikke om ham på billedet kan hjælpes med Noro. Mon ikke der skal andre metoder til? ;0)
KH Anette