15. januar 2007

Halvdelen af januar gået
og jeg synes slet ikke jeg er kommet igang med januar endnu...

Hvorfor er det altid så svært at komme igang med et nyt år? Der lå 365 ubrugte dage foran mig - og lige nu sidder jeg og er ked af at der kun er 350 tilbage. Jeg forsøger at glædes ved mine positivlister, men de virker ikke idag.

Jeg synes dagene er hårde, fordi jeg ikke kan komme ud - jeg begynder at føle mig temmelig låst.

Idag måtte jeg blive hjemme fra job (og arbejde via min opkobling til jobbet) bare fordi det blæser og blæser. Jeg ved godt, at hvis jeg bevæger mig uden for, så kommer alle smerterne og det varer adskillige timer, før jeg har det godt igen. Men det er f...... irriterende. Og jeg kan ikke engang handle ind selv længere (mælkeafdelingen og frugtafdelingen er for kolde, så jeg må stå udenfor og sende Lin eller Kim derind. - jeg holder ellers meget af at finde min egen frugt og mine egne grøntsager.

Nå det nytter ikke at grave sig ned over dette. Sådan er facts og så må jeg se at komme videre og finde nye løsninger og nye fordele at stræbe efter (let at skrive - svært at føle)

Så jeg kaster mig ud i den daglige liste:

  1. Kogte øllebrød til mig selv i morges - på helt gammeldags facon. MMMM lækkert, jeg har ikke lavet det siden jeg boede alene i lejligheden i Langelandsgade og det er 22 år siden nu.
  2. Har næsten strikket ryggen på Sparreholm færdig (mangler 2 cm)
  3. Har hæklet næsten en hel kasket til Lin i hendes eget hjemmespundne merino - mangler kun skyggen - iøvrigt en hurtig omgang - jeg startede kl. 18 og allerede kl 22 var jeg nået så langt til trods for aftensmad, opvask, og hente Lin fra dans.

Ja listen blev ikke lang, men det forventede jeg heller ikke. I morgen bliver bedre er jeg sikker på - for det er Lones fødselsdag og det er helt specielt. Tillykke min ven

Ingen kommentarer: