14. januar 2007

Storm, strikketøj og søndag
ja kan man ikke andet, kan man jo altid sidde inde.... En stille dag er det nu blevet. Sove længe (8.30) og nyde en stille kop kaffe alene, før der kom liv i resten af familien. Spinde et par meter eller 10 på Bosworth'en - så kan man ikke være ked eller gal, for det er nu så afstressende.

Igår blev som forventet en pragtfuld dag, lige fra starten med indkøb sammen med Kim (bare de daglige fornødenheder, men han er nu hyggelig at købe ind sammen med). Derefter hentede jeg Jette ved banegården og turen gik til Værum efter Hanne S. Så gik det ellers bare derudaf ad Hammelvej mod Ry i Hedehusbussen med 3 heftigt snakkende quinder.


Birthes strik-in-arrangementer er som sædvanligt velbesøgt og af mange gode venner og bekendte, så dagen bliver altid god. Heller ikke denne gang kom jeg hjem uden lidt godt i posen. 7 ngl Noro Silk Garden farve 8 til Sparreholm

Jeg har allerede fundet en del fejl i opskriften, både den engelske original og den danske oversættelse. Godt man kan anvende sin sunde fornuft. - og det er nu utroligt, så store mange af modellerne i Norobøgerne er. Min strikkefasthed passer efter opskriften og endda i begge retninger - JA jeg har lavet en strikkeprøve over de noterede 16 masker + 4 (ellers er det jo ikke til at måle) og så 30 pinde for at være sikker.

Jeg plejer jo at anvende største størrelse (benævnt L), men selvom det er en tætsiddende model, så giver det en hoftevidde på trøjen på 128 cm - det er altså en del i overkanten, så også denne gang blev den valgte størrelse Medium. Faktisk lidt rart, idet jeg normalt jo bruger 44 ellers :-)

Nå men til min positiv liste som jo dækker både igår og det meste af dagen idag
  1. handle ind (så jeg ikke skal ud før tirsdag igen)
  2. vaske bil (godt man kan sidde indendørs i bilen og strikke sokker, mens det sprøjter)
  3. have en dejlig dag sammen med kære strikkeveninder - ingen nævnt - ingen glemt
  4. strikke alt det spundne merino/silke op til mig Energized Singles tørklæde, så jeg måtte igang med spinderiet igen
  5. Spinde videre til mit Energized Single tørklæde
  6. Strikke prøver (igen og igen og i forskellige størrelser) i Noro Silk Garden til Sparreholm
  7. Starte på Sparreholm et par gange - kom ikke og sig, at jeg ikke har glæde af det garn jeg køber - det bliver ofte strikket flere gange - men nu er jeg tilfreds.
  8. Koge rigtig nisserisengrød til Lin til morgenmad (efter 12 - man er vel præteenager) - sikke et smil og et knus man får.
  9. diskutere livsstrategi med den mand jeg elsker. Det kan man vist ikke gøre for tit- tror jeg. Båndene bliver stærkere hver gang.
  10. Se "Veninder værst" om mobning og chikane blandt teenagepiger (Amerikansk drama) sammen med Lin - det gav en god snak bagefter

Så det der mangler på listen for idag er vist kun at lave livretter til aften (ovnbagt/stegt kylling og rodfrugter), se War of the Worlds og få en omgang rødt lys i hovedet.

Stormy Sunday greetings :-)

Ingen kommentarer: