22. januar 2007

Sne og sol - lige til at blive glad af :-)
Jeg sidder i mit køkken og nyder udsigten ud over et dejligt snelandskab - ikke meget sne, men alligevel skønt, når solen skinner på det. Jeg elsker gåture i det vejr, men tør ikke lige udfordre det lige nu, så jeg nøjes med gåturene i tankerne.

I går eftermiddags nåede jeg til vejs ende med Sparreholm - dvs. så langt som vejen nu rakte i den omgang. - Jeg mangler 6 cm hætte og har end ikke garnstumper nok til at sy sammen med, så trøjen må vente til Birthe har fået nyt hjem, så jeg kan få det sidste nøgle.

Så jeg kastede energien på mit "Energized singles" tørklæde:
Først skulle der jo spindes mere garn på håndtenen - det gik ganske fint foran en håndbold kamp og derefter til lydbog. Det er hyggeligt og faktisk godt for ryggen, man står og bevæger sig stille hele tiden, og det kunne jeg mærke gavnede en ellers træt ryg, som jo bliver belastet af at sidde meget. På billedet ses det lækre merino/silke fra Mjang Merino på Als - som jeg fik af Bente i fødselsdagsgave.

Selve tørklædet kan I se et billede af her:

Til venstre selve tørklædet, som strikkes på pragtfulde pinde i sterling sølv. Selve tørklædet er strikket i glatstrikning hele vejen - 25 pinde glat, 25 pinde omvendt glat etc. Men da garnet er overspundet (energized), så er der så megen snoning i det at det vil trække skævt. Dette udnyttes så til at lave zigzag mønster helt af sig selv. Billedet til højre er et forsøg på et nærbillede af overgangen. Det vil selvfølgelig blive mere tydeligt, hvis det var presset.

Beklager billedkvaliteten, men det er hvad min mobil kan klare.

Dagens positivliste slås sammen med hvad jeg nåede igår siden jeg skrev sidst:
  1. Lave hjemmelavet sellerisuppe - mmmmm- og der er noget tilbage endnu
  2. strikke Sparreholm "færdig"
  3. strikke ½ sok i gul Petticoat fra Bendixgarn
  4. bestille ekstra sokkegarn hos ovenstående - der var jo gode tilbud i anledning af ejerens fødselsdag
  5. spinde garn på håndten
  6. strikke "Energized Singles" tørklædet lidt længere"
  7. Sende statusmeldinger til gud og hver mand angående testens positive resultat i fredags

Mon ikke der når at komme mere på i løbet af dagen?

Ingen kommentarer: