18. januar 2007

Kindred Spirits - søstre i sjælen
sådan har jeg oplevet det med flere af de dejlige mennesker jeg har mødt via nettet i spinde/strikkegrupperne. Sådan var det også i aftes, da Nette var på besøg. Vi var så forskellige og dog så ens. Tankerne og indstillingen til livet og så'n flød nærmest parallelt. Sjovt nok var der også rigtig mange enslydende fortællinger fra vores barndom, ungdom, livet med en datter på vej i puberteten, livet med en dejlig mand, der går lige så meget op i sine interesser, som vi går op i vores.

Så skulle I bare have set de produkter, Nette har lavet af hundeuld og angora uld. Specielt hendes angora var jeg da helt og aldeles solgt i. Spundet hårdt og fast og alligevel så fantastisk blødt. Og så fælder det bare slet ikke. DET må jeg prøve.

I dag har jeg ærgret mig gul og blå over for en gangs skyld ikke at have min sokkestrikketaske med mig. Jeg skulle bare lige forbi job, for at få synkroniseret min PC og installeret en applikation jeg skulle bruge. Men der var netværksproblemer, så jeg sad der i 3 timer og 12 minutter, før jeg kunne få min PC med mig - vel at mærke uden at kunne lave andet - så jeg kunne lige så godt have strikket. Men jeg fik da Kims speciale læst istedet så.

Dagens positivliste indeholder følgende:
  1. Sparreholm skrider roligt fremad - mangler 1/3 af forstykket og så hætten, så er den ged barberet :-)
  2. har fået mig grundigt forberedt til sidste SOA (Sarbanes Oxley Act 404) test i morgen (IT revision for at Telenor kan forblive på den amerikanske børs). Og jeg tror på at jeg når i mål. Nu har jeg også arbejdet på sagen i et år.
  3. bladret i nye strikkebøger: A painters Palette, Victorian Lace, Folk Vests, Knitting without Tears og Arctic lace - tror jeg de hedder - gider ikke lige gå ind og hente dem. Anmeldelser kommer en dag lige pludselig

Ikke lang liste, men dejlig.

Glæder mig til en weekend med strik og spind helt alene.

Ingen kommentarer: